Sunday, March 1, 2009

Melodifestivalen 2009

Ni har väl tittat? Det måste man. Nu har alla bidrag visats men jag vet inte riktigt om jag har någon riktig favorit fast måste jag välja någon låt så blir det nästan Sarah Dawn Finers:



Nu gick ju hon tyvärr inte direkt till finalen men både "Andra chansen" och "Internationella juryn" är ju vägar till finalen som kan lyckas för hennes del. Skulle hon komma sig till finalen så kommer hon ju dock knappast att vinna i och med att det gick som det gick redan nu.

Vilka av artisterna har jag sett/träffat då jag jobbade som scentekniker vid Gröna Lund då? Hmmm, nu finns det stora risker att någon kommer att fattas, mitt minne är inte det bästa:

- Shirley Clamp
- Alcazar
- Jennifer Brown
- Markoolio
- Amy Diamond
- Velvet
- Johan Becker
- Sarah Dawn Finer

Dessutom någon av Idol-deltagarna och något av dansbanden, kommer bara inte ihåg vilka, allt flyter ihop... ;) Jag har många historier om de flesta men mycket passar inte här. :)

No comments:

Post a Comment