Friday, November 12, 2010

Vecka 29: 76,9 kg

Små framsteg denna vecka men så länge de är i rätt riktning har jag ingen brådska. Jag har varit på kurs i etiopisk matlagning två onsdagar på raken och det är inte riktigt optimalt att äta rikligt med god mat där runt åtta på kvällen.

Jag var och testade Fitness Club:s gym igår och jag tyckte det var riktigt trevligt. Ännu har jag inte riktigt bestämt mig om jag tycker bättre om Jeppis Gym eller Fitness Club men det får visa sig. Hur som helst borde jag absolut börja pricka in ett gympass i veckan. Helst flera men det inser jag ju att jag inte har tid med.

I brist på annat fotograferade jag min kära Brooks B17-sadel som blir finare och finare med tiden. Lädersadlar lever i allra högsta grad vidare även idag, speciellt inom "touring", alltså cykelsemester eller hur man nu ska förklara det på ett bra sätt på svenska. Min Surly Long Haul Trucker som sadel sitter på är en så kallad touringcykel så självklart behövde den en Brooks redan från början. En lädersadel är pesten själv att sitta på till att börja med men med tiden formar den sig efter sittknölarna och då blir den riktigt skön.

No comments:

Post a Comment