Wednesday, July 22, 2009

106 km

Jag har slarvat lite med bloggandet på sista tiden. Det beror nog delvis på att jag efter många om och men skapat användarnamn på Facebook. De längre cykelturer jag gör skulle jag i alla fall vilja fortsätta att blogga om så att de finns sparade någonstans.

Den 5 juli var det "Motorsöndag" på Humle och som arrangör kändes det i och för sig lite konstigt att komma dit utan motor men så blev det. Jag startade från Stennabba och cyklade till Humle. Den här gången skulle jag ha med mig ganska mycket grejer så det fick bli Surlyn.

Evenemanget gick bra och antalet utställda bilar dubblades från året innan så jag får nog vara nöjd. Efteråt var tankten att jag skulle cykla till Vasa men jag fuskade faktiskt lite grand och fick paketbilsskjuts ut till Oravais, därifrån cyklade jag till Vasa och det blev totalt 106 km. Lustigt nog exakt samma sträcka som den kommande Botniacyklingen.

No comments:

Post a Comment