Friday, September 21, 2012

Vecka 06: 81,0 kg

-1,0 kg! Det rullar på nästan för bra för att vara sant. Det känns nästan som att jag inte är värd så här pass snabb viktminskning om man tänker på min insats. Så här gör jag:

- Nästan inga kolhydrater vid lunchen på jobbet, massor med grönsaker och kött/fisk. Efterrätten existerar inte.

- Normal mat hemma men lagom mycket.

- Överhuvudtaget väldigt strikt under må-to. Sen på fredag efter jobbet så släpper jag på begränsningarna och äter helt vanligt fre-sö --> känner mig rätt "bloated" på söndag och tror att allt som heter viktminskning gått åt skogen. Skärper till mig må-to och på fredagmorgon blir det goda resultat vecka efter vecka...

- Vardagsmotion i form av 10 km cykelpendling. Men sen också 2-3 löppass på mellan 3-5 km i veckan. För någon kväll sedan då jag testade vilopulsen då jag lade mig i sängen så låg den på 41! Mycket trevligt.

Nu är det bara en liten bit kvar till 80 kg och dit ska jag nå inom två veckor!

På bilden har jag gjort ett försök att jämföra geometrin på två av mina cyklar. Jag trivs otroligt bra med sittställningen på landsvägscykeln och ska försöka efterapa den på pendlarhojen. Det betyder att jag får sänka styret 8-9 cm! Det känns lite extremt men vi ska se var jag landar.

2 comments:

  1. Grymt vad det går bra för dig, härligt!

    ReplyDelete
  2. Tack!! Jo det känns inte riktigt som jag är värd en sån här kurva. Den motsvarar inte så att säga insatsen.

    ReplyDelete