Monday, October 8, 2012

Vecka 08: 79,9 kg

Med nöd och näppe kom jag mig precis under 80-gränsen! Det var på tiden. Tittar jag tillbaka så är det cirka 15 månader sedan jag sist var under 80 kg. Den gången höll jag mig under 80-strecket cirka 40 veckor men låt oss hoppas att det blir mer långvarigt än så denna gång!

Vi kan ju säga att det är för att fira delmålet som jag och svågern tillsammans köpt en "action cam". Alltså en stryktålig, högupplöst filmkamera (rea på Gigantti, 125 euro) som jag och han tänkt släpa med oss på strapatser. Nu kan man väl knappast säga att jag varit på några strapatser ännu så film i bloggen får ni vänta på men det kommer!

Har jag något nytt delmål nu då? Nja egentligen inte men lite marginal till 80 kg vill jag ha. Men mål/delmål är väl viktiga?

2 comments:

  1. Hurra för dig! Och en sån kurva (eller kanske rätta benämningen är linje) det blivit de senaste åtta veckorna! Ser fram emot filmerna.

    ReplyDelete
  2. Tack! Jo det är ju egentligen bara ett mätvärde som är lite "off" och det är vecka 05: 82,0 kg. Och läser man det inlägget så var jag två dagar innan 300 g mindre så det var bara en liten fluktuation just den dagen.

    ReplyDelete