Thursday, April 22, 2010

The green one

I brist på en utgångsvikt att skriva om så tänkte jag skriva om min huvudsakliga motionsform: cykling.

Jag cyklar i princip alltid till jobbet (4,5 km per väg), i ur och skur året runt. Det ser jag som en bra utgångspunkt. Den största delen av pendlingen gör jag på en Surly Long Haul Trucker som är en så kallad touringcykel, alltså "cykelsemestercykel" men givetvis fungerar den ypperligt till pendling också. Det är den som är på bild. För tillfället genomgår den en liten transformation, bland annat så fick den nya riktigt feta Schwalbe Marathon Plus-däck idag. Vem säger att det inte går att sätta 47 mm breda däck på en 28" LHT med stänkskärmar? Hmm, cykeltillverkaren... Nå hur som helst så stämmer inte det, lyckligtvis. Jag har även andra cyklar men de tar jag upp en annan gång.

No comments:

Post a Comment