Thursday, June 3, 2010

Årets första långrunda, var tanken i alla fall...

Jo idag hade jag planerat att komma mig iväg på årets första 100+ runda. Google Maps fick jobba lite för att få ut en lämplig runda åt mig med start i Sandsund och mål i Stennabba.

Morgonen började småregnigt men sen blev det faktiskt riktigt trevligt väder innan jag skulle ge mig av. Slängde med lite extrakläder i styrväskan och trampade iväg, först en sväng genom Jakobstad bara för att få de extra kilometrarna som krävdes för att nå upp till 100 km. Tyvärr passerade jag ett parti med grusväg i Västersundsby och det resulterade i punktering på bakhjulet. Det skulle i normala fall inte vara något större bekymmer men jag hittade inte min lilla fina pump jag brukar ha med mig då jag packade.

Nåja, jag traskade iväg in mot stan och tänkte att om jag ser att någon står ute på sin gårdsplan så frågar jag om de har en cykelpump. En stund (rätt lång sådan) var jag framme vid en sportaffär utan att ha sett någon lämplig kandidat på vägen och där lånade de ut en sprillans ny pump. Innerslang hade jag med men det hjälpte föga. Pfuuuuu, lät det då ventilen (Presta) gick sönder på den sprillans nya innerslangen... Nåja, jag fick köpa en ny slang på "kredit" men vid det här laget var den största lusten på långtur puts väck. Nu tog jag helt enkelt den kortaste raka vägen till Stennabba.

Totalt blev det cirka 50 km, inte helt fy skam det heller men vid samma tid ifjol hade jag hunnit med flera långrundor. Nåja, än är sommaren inte slut!

No comments:

Post a Comment