Tuesday, May 13, 2008

Friends

Jag har haft kontakt med massor med vänner de senaste dagarna! Konstigt hur det klumpar ihop sig ibland. Jag har träffat dem IRL, via mail och telefon och det har varit så kul! Man kan nog säga att jag är rätt dålig på att hålla kontakt med mina vänner men det verkar fungera i alla fall. Huvudsaken att man träffas nångång ibland.

Som många av er redan vet så köpte vi en ny bil för 1½ vecka sedan. En Opel Astra Caravan '96. Lite medkörd och förhållandevis rostfri för att vara en Opel. Det är ju inte den hetaste bilen i stan men ett rejält kliv upp från gamla Saaben i alla fall. Någon som är intresserad? 500 euro för ett stycke Saab 900 '88. Lämnar ni vinterdäcken efter er så får ni den för 400 euro. Körd cirka 180 tkm, alltså nästan ingenting för att vara en gammal Saab.

Och om några veckor blir det resdax! Då bär det av till Österrike i Stig-Helmers fotspår. Jepp, till Kirchberg! I och för sig spelades inte filmen in där på riktigt utan i Verbier, Schweiz. Men i filmen åker de till Kirchberg och det räcker för mig.

1 comment:

  1. Aha, jag tänkte också genast på Stig-Helmer när jag hörde Kirchberg... :)

    Mitt första möte med Stig-Helmer (och Kirchberg också, för den delen) skedde faktiskt på Brändö, i huset ovanför/bakom ert, på sjätte våningen. Nyårsafton typ 92 eller nåt sånt, och Sällskapsresan II på tv.

    ReplyDelete