Friday, September 10, 2010

Vecka 20: 80,9 kg

Vikthoppandet fortsätter tydligen. Nå jag hade på känn att det inte skulle bli så bra resultat idag för jag känner mig lite vätskefylld men det korrigerar sig nog till nästa vecka.

Den 18 september är det dags för Botnialöpet, om en dryg vecka alltså! Jag är lite osäker på formen ännu men det känns lite bättre än inför Jakob-halvmarathon. Men jag har mer eller mindre bestämt mig för att jogga 1 km, gå 1 min, jogga 1 km, gå 1 min... Jag har testat det de senaste gångerna jag varit ut och det verkar fungera bra. Medelhastigheten har legat kring 10 km/h men jag får nog så lov att sänka den om jag ska komma mig igenom 30 km. 3,5 h har jag lite som mitt mål.

Sen dagen efter så bär det av till Stockholm i 5 dygn. Det kommer att bli en utmaning! Viktmässigt alltså. Men hotellet har gym, jag kan ta några joggingrundor och så kanske jag tar några cykelrundor också? Vi får se hur det går... Det kommer hur som helst att bli en lördagsvägning den veckan.

No comments:

Post a Comment