Friday, October 15, 2010

Vecka 25: 78,5 kg

Jag är jättenöjd över veckans resultat. Viktnedgången har fortsatt trots att jag varit förkyld egentligen hela veckan sedan förra fredagen. Träningsinsatsen har varit minimal, men det kanske har varit lika bra att kroppen fått vila upp sig ordentligt en gång mellan varven. För att lyckas med viktnedgången trots avsaknaden av motion har jag ätit lite extra snålt.

Den 4 januari 2010, ungefär 3½ månad innan jag började med min veckoräkning/viktloggning vägde jag 88,5 kg. Nu har jag alltså gått ner exakt 10 kg, det känns bra!

Löprundorna har blivit riktigt mörka på senaste tiden så det är tur jag har en reflexväst jag trivs bra med! Längtar efter att bli helt frisk så jag kan börja springa igen! Men löpskorna är packade i min Malmöväska dit det bär av om några timmar.

2 comments:

  1. Wow, 10 kg är inte illa!

    Var har du köpt reflexvästen? Får man fråga ungefär vad den kostade? Jag har också hållit upp ögonen efter en väst, men de flesta har en massa tarraband och har taskig passform.

    ReplyDelete
  2. Jag köpte den vid MySports för två år sedan, om jag minns rätt. Vad jag däremot inte minns är vad den kostade. Runt 20 euro kanske? Eventuellt några euro mer. Men det är absolut värt det. Passformen är bra mycket bättre och stora delar av ryggen är nät så den andas rätt bra.

    ReplyDelete