Saturday, October 20, 2007

Promenera mera

Under veckan som gått så har jag varje kväll varit ut på en rejäl promenad med Arvid. Det är ju så mysigt att vara ute och gå nu då det blivit mörkt på kvällarna och ännu bättre blir det med en liten Arvid på magen eller i vagnen. Spelar det dessutom lite trevlig musik i lurarna så vill man nästan gå hur långt som helst. Arvid brukar sova som en stock så för honom är det helt ok.

Så länge jag studerade i Vasa så bodde jag också på Brändö men på den bortre sidan, alltså Vikinga. Jo alldeles riktigt, jag har bott i Vasas Djursholm. I och för sig så ligger Djursholm i Danderyd och där har jag lustigt nog också bott...inte vid Djursholm då utan Åtvidaberg men Danderyds kommun hur som helst. Danderydborna har Sveriges högsta medelinkomst och Sveriges högsta utbildningsnivå. Men tillbaka till Vikinga. Där bodde jag och min kompis Anders i ena änden av ett egnahemshus i nästan fyra år så det är onekligen nostalgiskt att titta på alla lyxhus längs med stranden och se vad som har ändrat. Och jag ska säga att det är massor som har ändrat! De som bor i det där området har verkligen pengar, hur mycket som helst... Märk väl, vi bodde inte i något lyxhus utan ett helt vanligt hus för 1000 mark i månaden per person. Jo, det är rätt billigt det. ;-)

2 comments:

  1. Promenader är skönt, speciellt om vädret är bra. Idag är det lite för grått, men det är något speciellt med hösten ändå. Fräscht på något sätt. Förväntansfullt. Snart jul. :-)

    Området du nämner har verkligen många fina hus! :-O Har varit cyklandes där omkring med Thomas, och skojat om vilka hus vi skulle lämna offert i postlådan på...;-) Åtskilliga år sedan nu. Men fint område. Visste inte att ni bott där. 1000 mark var inte dyrt det!

    ReplyDelete
  2. Börjar det inte bli dags för nya inlägg snart, vännen min..? :)

    ReplyDelete