Monday, May 18, 2009

Sprii?

Alltså förklara nu någon som vet. "Sprii", är det helt enkelt typ "sprit" på finska? Alltså jag har trott att folk är knäppa i bollen då de har talat om "sprii". Va då "sprii", "sprit" heter det väl? Fast nu då jag skulle köpa bränsle till stormköket (oj vad det var länge sen sist) så stod det ju faktiskt just "Sprii" på flaskan... Ahaaaa, så folk kanske inte är helt knäppa i bollen trots allt.

För övrigt så var Nestes Sprii en rätt trevlig bekantskap. Förstås inte lika bra som metanol som var det självklara valet när man var ung hardcore-scout. Nu då man har barn i stugan känns det helt klart mindre okej att det räcker med några centiliter metanol för att det ska vara dödligt samt att metanol förgiftar genom huden. Så fast vi snart ska till Sverige som är metanolens förlovade land så låter jag nog flaskorna stå på hyllan och håller mig till Nestes Sprii, vad det nu betyder sen då...

1 comment:

  1. Vad bra att Nestes neste höll vad jag "lovade"! Tror vi har en flaska i skåpet, om det inte försvunnit av sig själv så länge som det varit övergivet...

    ReplyDelete