Saturday, May 9, 2009

100 km #2

Igår efter arbetet var tanken att jag skulle ta mig till Stennabba på något sätt. Då jag cyklade hem från arbetet så kändes sadeln långt ifrån bekväm efter gårdagens sträcka. Att cykla till Stennabba kändes som en omöjlighet. Men så testade jag att sitta på racern och konstigt nog så kändes den sadeln bekvämare, just då i alla fall. Dessutom visste jag att det skulle vara lite medvind så jag chansade och cyklade iväg.

Det visade sig vara en riktigt bra chansning. Kilometrarna gled förbi riktigt enkelt och plötsligt var jag i Jeppo. Sen var det dags för cirka 30 km grus och det var väl inte riktigt lika enkelt men det gick ändå lättare än jag trodde.

Tyvärr börjar jag lite tappa förtroende för min engelska Brooks B17-lädersadel. Efter snart 1000 km borde den ha format sig rätt bra efter mig men jag har stora problem att sitta komfortabelt på den. Det lutar lite mot att jag måste testa en annan sadel, tyvärr...

No comments:

Post a Comment