Saturday, May 30, 2009

145 km

Först och främst, Game Over IXUS 430... Det är nog bara att inse att vi inte har någon kompaktkamera längre. Jag kunde nästan leva med att övre delen av bilderna kunde bli lite rosafärgade (syns på bilden till höger) men nu är autofocus:en helt paj. Det blir helt enkelt inte bättre bilder än så här. Så nu får man släpa på D40:n eller ta riktigt dåliga bilder med telefonen.

Men för det andra så var jag ute och cyklade i det extremt fina sommarvädret. Jag startade från Vasa och tog mig via Laihia till Lappo där jag stannade för att äta en riktigt god pizza vid Kotipizza. Sträckan hit hade fin medvind så det var ett rent nöje. Men efter Lappo bar det av norrut mot Kauhava, sedan Kortesjärvi och till sist till Stennabba men hela den här sträckan var vindarna mindre barmhärtiga. De sista 25 kilometrarna blev faktiskt riktigt tunga och jag har fortfarande inte riktigt återhämtat mig ännu fast det gått fyra timmar sen jag kom fram. Nåja, en god natts sömn gör nog sitt gissar jag. Cykelmätaren stannade på 145 km och snitthastigheten blev precis under 30 km/h, mycket tack vare de första 85 kilometrarna som gled på i 35 km/h utan större ansträngning.

1 comment:

  1. Härligt! Jag är avundsjuk på allt -utom den trasiga IXUS:en :)

    ReplyDelete