Monday, May 18, 2009

322,82 km

Hemma igen! Ja faktum är att jag kom hem redan igår, en dag tidigare än väntat. Då jag cyklade iväg från Kaskö så var jag förvånad över hur pass bra benen kändes. Och efter mycket motvind och lite mer än 100 km så var jag framme i Seinäjoki där jag tänkt övernatta men konstigt nog så var benen fortfarande pigga. Nu började jag se chansen att göra en så kallad "Century", alltså 100 miles (160 km). Det har jag länge velat göra men inte hade jag ju tänkt släpa på en fullastad cykel... Men men, sagt och gjort så efter 8 timmar 12 minuter 30 sekunder (pauser ej medräknade) så tickade mätaren förbi 160 km.

Så det logiska skulle väl bara att stanna och övernatta nu då? Men nu är det ju bara 53 km kvar hem? Och benen är fortfarande helt ok. Äh, lika bra att cykla hela vägen så spränger jag ju 200 km-gränsen på samma gång och då klockan var 23:54 så parkerade jag cykeln i förrådet. Och efter att ha cyklat 212,4 km sedan jag startade på morgonen på 10 timmar och 56 minuter och 30 sekunder (pauser ej medräknade) så var benen faktiskt rätt trötta nu...

Det blev ju sist och slutligen en lite kortare cykelsemester än jag hade tänkt mig, tidsmässigt alltså. Totalsträckan landade på 322,82 km och det var till och med lite mer än jag hade tänkt mig. Jag har satt upp ett litet galleri på webben ifall man vill titta: Cykelsemester 2009.

3 comments:

  1. Nja snarare rekordsugen. "We like it extreme", som de brukar säga i Hollywood... ;)

    ReplyDelete
  2. Aha. Det här svarar ju på de frågor som väcktes när vi satt på balkongen och plötsligt såg dig komma upp för backen. :)

    ReplyDelete