Friday, January 14, 2011

Vecka 38: 74,4 kg

Den här veckan har gått i cykelkärrans tecken för nu har båda barnen fått börja åka med. Lite mer än 50 km har jag hunnit med och det är inte vilka 50 km som helst för på vintern går det trööögt med två barn i vagnen speciellt om vägarna inte är perfekt plogade. Men jag ser det helt enkelt som träning.

Från och med i måndags är jag hemma med barnen i sex veckor så det är nästan nödvändigt att ha tillgång till cykelkärran, Mia vikarierar på lite olika skolor så hon behöver bilen betydligt mer än jag. Men det här är verkligen en vinnande kombination, i vagnen ryms båda barnen men också två stora matkassar. Sen skulle jag ju ha möjlighet att hänga på fyra cykelväskor på cykel också om jag blir tvungen att få med mig riktigt mycket nångång. Och en väska på ryggen i och för sig... Fortfarande hänger inte en enda plastpåse på styret som vill äta sig in i ekrarna.

Och fredagsvägningen går bra den också. Träningstimmarna är lite på plus (4,5 h) så det känns bra. Jag måste se till att få in tillräckligt många vilodagar men hittills har 6/14 dagar varit vilodagar så det är riktigt bra.

1 comment: