Friday, April 15, 2011

Vecka 51: 76,2 kg

"Stampa på stället, och lätta ankar...", nä men så gick väl inte texten? Målet på 75 kg innan nästa fredag börjar se väldigt avlägset ut men vad gör det, jag har ju resten av livet på mig som jag brukar säga.

Men vad är då detta? Bilden alltså... Jo jag har köpt två stycken "magnet messstativ mit messuhr" från tyska eBay men själva säljaren är från Hong Kong, billigt billigt. Det är alltså mätur som visar avvikelser på 1/100 mm. Jag ska använda mäturen vid hjulriktning (bland annat) har jag tänkt. Om bara mitt riktstativ blev färdigt nångång nu då. Egentligen behövs ju absolut inte den här typen av precision men jag tror det är väldigt bra vid inlärningsprocessen att direkt se hur mycket som händer då man vrider på ekernipplarna. Dessutom är de ju riktigt snygga!

Benen börjar bli mer eller mindre återställda efter förra helgens marathon men löpning ska jag nog ta det lugnt med tills jag varit och visat upp mitt knä om ungefär fyra veckor. Trist med väntetid men vad gör man. Cykla går däremot bra och i tisdags var jag på del 2/2 av Arbiskursen "Lär dig motionscykla". Jag kan kanske inte säga att jag lärde mig så mycket nytt men det var två väldigt trevliga tisdagar med Lars Losvik!

Igår var jag ut på en 20 km runda med cykelkärran i det fina vädret. Medelhastigheten landade på ungefär 20 km/h men topphastigheten var desto intressantare. 41,1 km/h på en platt cykelväg med cykelkärra med 2 x barn i. Det är ungefär samma hastighet som de i medeltal cyklade i Paris - Roubaix. Men det hade ju ingen cykelkärra med barn och inte heller en tung stålcykel...

No comments:

Post a Comment