Sunday, June 19, 2011

Vecka 60: 78,6 kg

Jag trodde jag skulle passera 80-strecket men istället tappade jag 1 kg. Förstår inte varför det gick så men en välbehövlig motivationsboost var det. Från och med idag (skriver detta måndag 20.6) så är det nolltolerans som gäller tills jag är under 75 kg igen. Finns lite Pepsi Max i kylen och den är helt okej men annars kommer jag att vara riktigt hård. Snudd på extremt med tanke på att vi har 4-års kalas på tisdag och onsdag. Det blir en utmaning!

Min nya fina telefon visar en massa regn framöver och det spökar lite med min kommande långcykling. Den kommer nästan helt säkert att bli av nångång mellan 27-30 juni, det finns inte riktigt tid innan dess. 24 juni ifjol cyklade jag 320 km, min egen lilla Vätternrunda plus 20 km till. Det är något jag tänkt göra om i år och jag tror bestämt det får bli nästa vecka. Men nu måste jag ju plussa på lite kilometrar så målet är 400 km. Men vem vet? Det kanske blir mer? ;)

6 comments:

  1. Äntligen svänger det, vad roligt! Och på onsdag får du moraliskt stöd, jag kan ju inte vara sämre. ;)

    ReplyDelete
  2. Gissade att du skulle haka på. ;) Onsdag låter förövrigt riktigt bra, för min del efter kalaset på onsdag.

    ReplyDelete
  3. 400 km... hahaha... Jag visste att du kände att din marginal var hotad... :)

    ReplyDelete
  4. Ja just det, 400 låter ju så där strategiskt längre än ryssturen... Nä men det blir (förhoppningsvis) mer än så för tanken är att jag tar kustvägen till Åbo och det är lite mer. Men så hägrar ju Hufvudstaden österut...

    ReplyDelete
  5. Vi får hoppas på bra väder så att du kan göra din långlänk. 400 km!!!

    ReplyDelete
  6. Jo det känns som jag kollar yr.no konstant...och hela tiden ändrar det. ;)

    ReplyDelete