Wednesday, February 9, 2011

Hållare till cykeldatorn

Den enda pulsmätaren jag har är min cykeldator. Precis nu kom jag på att det inte riktigt stämmer för min förra cykeldator mäter också pulsen men jag ska hur som helst släpa med mig min nya cykeldator på BotniaVasan för jag vill dra nytta av all loggning den gör.

Däremot vill jag absolut ha möjlighet att följa med bland annat pulsen under loppet så på något sätt måste jag fästa cykeldatorn så att jag ser den och det har jag nu äntligen kommit mig för att göra. Det blev en liten kardborrbandshistoria som är förstärkt med lite plast under själva cykeldatorfästet. Det är lite svårt att se från bilden men jag tycker resultatet blev ungefär som en köpt produkt. Okej inte samma finish då men själva funktionen i alla fall.

Det här kommer i alla fall att fungera väldigt bra då man springer men jag är lite osäker på hur skönt det är att ha den runt så pass viktiga muskler då det gäller skidning? Testade att sätta fast den runt skidskon också och jag tror nästan det blev en vinnare! Okej lite konstig är man väl allt om man har en cykeldator på skidskon men nånstans ska jag ha den...

Edit: En bild till kan jag ju i och för sig bjuda på. Här ser man själva hållaren lite bättre och det är alltså under den som det finns en platsförstärkning.

1 comment:

  1. Ser bra ut! Jag kommer att ha min gps runt armen, men det kan nog hända att det börjar klämma åt. På Botnialöpet kändes det i alla fall lite så.

    ReplyDelete