Friday, February 25, 2011

Vecka 44: 77,6 kg

I onsdags gav jag mig ut på Century #2 så nu är februari fixad! Träningsmängden är nu också på plussidan igen efter att ha snuddat minussidan. Det kommer inom kort att komma en utförligare rapport men man kan väl sammanfatta de 163 kilometrarna med att det mellan varven var rätt kallt! Som till exempel lite innan Nykarleby då cykeldatorn visade -30,3°C. I och för sig visar den någon grad för kallt men i alla fall...148 km to go...

Man skulle ju kunna tro att ett träningspass på 6356 kcal skulle göra underverk för vikten men idag vägde jag 1,2 kg mer än förra veckan. Hoppsan då! Jag får gå hela 17 veckor tillbaka i tiden för att hitta en vikt som är högre än dagsvikten. 29 oktober för att vara exakt. Det var då dubbdäcken åkte på. Och kurvan börjar se allt annat än lovande ut. Samtidigt vet jag att jag vägde 1 kg mindre igår så dagens vikt är nog en sanning med modifikation.

Men som sagt, rapporten från långcyklingen hoppas jag ska bli intressant. Allt från en fastfrusen mössa till en förstörd display på digital kompaktkamera modell dyr, om än bara plasten framför själva displayen.

1 comment:

  1. Väntar med spänning på den fullständiga redogörelsen!

    ReplyDelete