Tuesday, February 15, 2011

Inför Century #2

Oj...

14 dagar kvar av februari, av de dagarna är det två, möjligtvis tre, som är möjliga långcyklingsdagar:

Lö 19 feb: -24°C 3 m/s på morgonen, -18°C på dagen
Sö 20 feb: -19°C 4 m/s på morgonen, -14°C på dagen
On 23 feb: -9°C 5 m/s på dagen

Egentligen tror jag inte att onsdagen är ett alternativ för jag har några LiA-besök jag troligtvis inte hinner göra innan dess så jag är nog illa tvungen att planera in cyklingen till helgen. Prognoserna är inte speciellt uppmuntrande men lyckligtvis verkar det inte blåsa så mycket. Och jag vet ju att det går bra att cykla i dylika temperaturer.

Så, på lördag eller söndag blir det av! Förutsatt att jag är frisk förstås. Jag hade planerat in 180 km men är det så där pass kallt tror jag nästan jag håller mig till "bara" 160 km.

I mars ska jag se till att cykla tidigare i månaden så att det inte blir stressigt att få det inprickat. Kanske redan i slutet på sportlovet?

No comments:

Post a Comment