Friday, February 18, 2011

Vecka 43: 76,4 kg

Äh! Nu vill jag bli kvitt min lilla förkylning så jag vågar börja träna igen! I och med att jag hade lite planer på att cykla i helgen har jag inte vågat ta några risker innan dess men det lutar mot att vi tar en välbehövlig helg på hemmaplan så cyklingen sker på onsdag. Nu måste jag nog helt enkelt SPIKA den dagen för annars börjar alternativen bli riktigt få. Man kan säga som så att enda sättet att få till cyklingen i februari i så fall är att släpa med cykeln till Norrfjärden (nära Piteå). Onsdagen ser väl okej ut om man tittar på prognosen för tillfället. Mellan 15-20 minusgrader och ungefär 5 sekundmeter. Solen kan titta fram lite och det är ju välkommet.

Här är förresten en bild på handskarna jag hastigt och lustigt köpte inför BotniaVasan. De funkade riktigt bra i kölden.

Vikten då? Hmmm, mja, jag skulle behöva lite nytändning men det vet jag att jag får bara jag kommer igång med träningen igen. De senaste 14 dagarna har jag bara tränat 5 gånger. 3 x skidning, 1 x syskonvagn och 1 x cykelkärra. Nå det har ju att göra med att jag innan BotniaVasan medvetet tog det lugnt och efter blev jag förkyld. Men idag börjar det kännas rätt bra igen. Imorgon ska jag nog hitta på något.

No comments:

Post a Comment