Friday, March 25, 2011

Vecka 48: 78,6 kg

Okej, viktökningen tog ett steg tillbaka, skönt. Har lite kommit igång med löpningen igen nu men tar det väldigt försiktigt. Vill inte få problem med mitt knä igen men hittills har jag inte haft några känningar i det. Använder förresten ett annat par skor nu också men nu vet jag inte hur jag ska våga använda mina "riktigt" skor igen. Far på riktigt korta rundor nu också, cirka 3 km som jag långsamt tänkte bygga upp till längre. Det är ju mycket möjligt att det var Jakob Halvmarathon och Botnialöpet som blev för mycket förra gången. Jag hade ju faktiskt som längst sprungit 10 km innan jag gav mig på halvmarathon och sen bara några korta rundor innan det var dags för 30 km. Så nu tar jag det lugnt för jag vill ju springa!

Insåg att det är fyra veckor till "Vecka 52". På fyra veckor hinner det hända mycket bara man är fokuserad och motiverad så nu har jag fyra riktigt tuffa veckor framför mig. Kanske jag är nere i 75 kg då igen?

Bifogar en bild på snabbkopplingen som brakade av i söndags. Jag har kommit fram till att orsaken att den gick av var att då navet skar sig så gängade den ena änden av navaxeln upp sig vilket förstås gjorde den bredare och då brakade snabbkopplingen av. Det som är lite synd är att det var en specialkoppling som är lite längre än normalt för att kopplingsplattan till cykelkärran ska rymmas emellan.

2 comments:

  1. Tänker du delta i någon springtävling i sommar? Blir det ett helmarathon den här gången kanske? ;)

    ReplyDelete
  2. Hmmm, vi får se! ;) Nä men det beror nog helt på hur knäna känns. Några cykellopp blir det säkert.

    ReplyDelete