Friday, August 26, 2011

Vecka 70: 82,1 kg

Upp och ner. Så går den, vikten. Precis som båten på bilden. Tittade lite på "Darwin Tides" nu och ser att tidvattnet kan ändra ungefär 7 meter på sex timmar. Upp och ner, upp och ner...så där håller det på två gånger om dygnet. Alltså det är ju MYCKET! Inte konstigt att vi var lite fascinerade av tidvattnet när vi var där för åtta år sedan.

Träningsmässigt ligger jag inte speciellt mycket efter 238 timmar som är det som jag "borde" ha kommit upp till idag. Men jag har ju 127 dagar på mig att få ihop 130 h 38 min 44 sek så jag tror nog det löser sig!

Tittade förresten lite på antalet träningstimmar per månad och kom fram till något otrevligt (jag avrundar kraftigt nedan):

Januari: 35 h
Februari: 32 h
Mars: 30 h
April: 29 h
Maj: 26 h
Juni: 26 h
Juli: 23 h

Minst sagt nedåtgående statistik! Trösten får bli att jag redan är uppe i 35 h den här månaden trots att det är 5½ dag kvar.

2 comments:

  1. Angående tiderna så är väl boven att Centuries går för snabbt då det är bar mark... :)

    ReplyDelete
  2. Ja lite ligger det ju faktiskt i det. ;)

    Oj jag är förresten skyldig dig pengar för Ryssrundan fortfarande. Kanske jag inte fått någon kontonummer ännu? Vi kan ju skylla på det i alla fall...

    ReplyDelete