Tuesday, September 27, 2011

Vecka 74: 79,7 kg

Racern möglar bort...bokstavligt talat... Nå för lite över en vecka sedan kom jag ju mig iväg på en Century men innan dess så hängde den orörd i 40 dagar! Och BLÄ vilken överraskning jag fick när jag skulle iväg sist...

På rundan till ryska gränsen kom jag på den smarta idén att fästa några bananer med ett gummiband uppe på tempostyret. Hur smart som helst tänkte jag då men redan innan Kokkola så hade bananerna blivit omvandlade till mer eller mindre flytande form vid de punkter de låg mot styret. Bananindränkt tempostyre, kul. Då vi stannade efter 80 km försökte jag skölja bort det värsta men sen tänkte jag inte mera på det.

Men som sagt, då jag skulle iväg sist så hade tempostyret möglat massor! Yak! Skölde bort det värsta och trampade iväg och där hänger mögelcykeln i förrådet nu igen... Ja det syns till och med lite på bilden här i inlägget.

Projekt -5 kg fortsätter i rätt riktning. Åtminstone i fredags då jag egentligen skulle ha skrivit det här. Jag får vara riktigt hård nu tre dagar om denna fredag ska landa på samma nivå. Märkligt att det ska krävas hemma-med-sjukt-barn för att jag ska ha tid (läs: ta mig tid) att skriva det här inlägget. Men nu ska jag ta och underhålla den snörvliga, hostande fyraåringen istället för att sitta här.

2 comments:

  1. Lyckligt nog så hade jag osmetade, omöglade bananer... typ tretton stycken...

    ReplyDelete
  2. Jo det blev rätt många bananer på min förra runda också, bananer är grejen! Och knackkorv... ;) Men det har hittills bara blivit på ryssrundan.

    ReplyDelete