Sunday, September 4, 2011

Simpremiär!

Jag har en längre tid varit sugen att ta mig till simhallen och pröva på att simma lite och idag blev det äntligen av! I början tog jag ut mig alldeles för mycket och var tvungen att vila efter varje 25 metersvända. Synd att inte vanlig pulsmätning funkar i vattnet för det hade onekligen varit intressant att se hur pulsen sköt i höjden. Gissar på en puls på 190-200 i slutet av varje runda. Glömde jag säga att min simteknik inte är den bästa?

Nå sedan började jag ta det lite lugnare och sist och slutligen kom jag mig 1 km på ungefär 50 minuter. Alltså lite över 1 km/h, wow! NOT! Men ett riktigt bra träningspass var det och jag fick mersmak, vill dit igen och öva upp tekniken lite.

3 comments:

  1. Katarina: Jo det lockar! :) Men simma "till havs" känns snudd på läskigt i dagsläget, blir att träna lite i vinter...

    Joakim: Tack för kommentaren! Den värmde under tandborstningen igår.

    ReplyDelete