Tuesday, September 13, 2011

Coopertest #2

För några dagar sedan försökte jag mig på en andra Coopertest i hopp om förbättring och jodå, bättre gick det!

Vid 30-39 års ålder ger en sträcka på >2700 m resultatet "Very good". Nå hur långt hann jag? Jo 2690 meter... Äh! Men nästa gång! :)

För en gångs skull ska jag publicera träningspasset: http://connect.garmin.com/activity/113435086

Redan efter halva tiden så börjar pulsen vara uppe vid 190 bpm och då är det inte mycket marginal till min maxpuls på ungefär 200 bpm. Snuddar 199 bpm två gånger vad jag kan se. EN gång har jag med denna utrustning sett 200 bpm men på ett spinningpass såg jag en gång 204 bpm. Om man vågar lita på det vet jag inte så 200 bpm är det jag räknar med som maxpuls.

Har någon träningstips för att klara att springa lite snabbare utan att pulsen slår i taket? Intervallträning? Långa träningspass på hög puls? Knappast långa träningspass på låg puls i alla fall...?

Försökte mig också på "Sandåsenrundan" igen med racern. 21,5 km med medelhastigheten 32,5 km/h, nästan exakt lika som sist men det här var dagen efter Coopertesten och det kändes i benen.

Det börjar bli hög tid att planera in månadens Century. Det är ju trots allt bara två helger kvar i september!

No comments:

Post a Comment